morotskaka!

2011-11-14 @ 22:06:56
har blivit ombedd att lägga ut receptet på morotskakan jag brukar baka så här kommer det :

5 ägg + 5 dl socker - vispas (använd elvisp då det blir rätt mkt smet i slutändan)

tillsätt:
5 dl mjöl
1 ½ tsk vaniljsocker
1 ½ tsk kanel
1 ½ tsk bakpulver
1 ½ tsk bikarbonat

finriv ca 7 dl morötter och häll i smeten
häll i 1 ½ dl olja (ej olivolja)

* häll smeten i en smord och bröad plåt
* grädda i ca 35-40 min i mitten av ugnen. 175 grader


när kakan svalnat av sig lite brukar jag bre på glasyren!

glasyr:
200 g priladelphia original
2 tsk vaniljsocker
50 g smör/margarin
några dl florsocker (ca 4-5 kanske?) smaka av och känn efter hur du vill ha :)

* vispa ihop glasyren med elvisp för att få en jämn smet
* smeta ut på kakan och förvara kallt

jättejättegod morotskaka! jag lovar! baka nu alla bakglada!
perfekt att ha i frysen och ta fram när gästerna kommer... mums!!! :)



Kommentarer
Postat av: Emma

Yes recept =D NU ska de bakas här!!!! Tackar!!!! =D

2011-11-15 @ 10:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0