julbak i juletider!

2011-12-16 @ 19:49:21
jag har haft riktigt mkt motivation den senaste veckan till att julbaka!

jag som aldrig tidigare provat på att göra knäck (jag har trott att det varit så drygt och svårt) grejade ju det lätt som en plätt. 1 timme tog det sen hade jag perfekta knäck att servera.



min första knäcksats nånsin, kokade till 124 grader och det blev bra..



ouppskurna fudge (på stelning i kylen). riktigt goda!



vanliga traditionella chokladbollar :)

'

saffransbullar med vanilj (recept från www.ica.se)



suddig bild men det är iaf lite av det som finns i frysen just nu :)
fudge, knäck, chokladbollar, tryfflar och saffransbullar :)




men det godaste jag hittills bakat är nog dessa marianne-bitar!
fantastiska :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0